Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av smekabcitylife.se. Godkänn.

Vill du läsa mer om vår policy kring cookies klickar du här.

Innesäljare sökes till Saferoad Smekab

Publicerad 2016-09-30, Nyheter | Tillsatta tjänster

TJÄNSTEN ÄR TILLSATT.

Saferoad Smekab växer och just nu behöver vi förstärka vår säljorganisation med ytterligare en vass innesäljare. Tjänsten är på heltid med placering på vårt säljkontor i Stockholm. Trivs du med att vara spindeln i nätet samtidigt som du vill arbeta i ett stabilt och välmående företag med högt i tak, trevliga kollegor och intressanta produkter kan detta vara rätt möjlighet för dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Rollen som innesäljare innebär att du arbetar i nära samarbete med både distriktssäljare och övriga innesäljare. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:
• via telefon och e-post bearbeta inkommande förfrågningar och beställningar
• bearbeta kundunderlag samt arbeta fram offerter
• fungera som offertansvarig d.v.s. bearbeta kunden samt löpande följa upp offerter i nära samarbete med ansvarig säljare
• dokumentera samtliga kundkontakter i vårt affärssystem
• delta aktivt i vårt arbete med ständiga förbättringar

Tjänsten är på heltid med placering på vårt säljkontor i Stockholm (vi flyttar till området omkring Alvik under hösten 2016).
Du ingår i ett team om 4 personer (på sikt fler) och rapporterar till vår försäljningschef. Tjänsten är förknippad med vissa dagsresor till våra kunder varför körkort och viss flexibilitet avseende arbetstid är ett krav.

Kvalifikationer och personlighet
Du arbetar som offert/innesäljare i ett tekniskt produktföretag just nu eller har nyligen arbetat med motsvarande arbetsuppgifter. Är du istället nyexaminerad, men saknar relevant arbetslivserfarenhet, är en eftergymnasial utbildning med inriktning sälj och/eller teknik en förutsättning. Du talar och skriver såväl svenska som engelska utan hinder och är en van användare av både MS Office och ERP- och CRM-system.

Som person uppskattar du ett högt tempo, är flexibel och klarar av att prioritera mellan parallella projekt. Du gillar att arbeta i grupp, är positiv och har lätt för att bygga goda relationer både med kunder och medarbetare, allt med ett serviceinriktat sätt vilket innebär att du ofta är den man vänder sig till för att få hjälp.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Ansök därför redan idag!

Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk:
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:112619/
Ansökningar tas endast emot via denna länk.

Välkommen med din ansökan!