Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av smekabcitylife.se. Godkänn.
 
Vill du läsa mer om vår policy kring cookies klickar du här.

Chef Sortiment och Produktutveckling sökes

Publicerad 2019-12-17, Nyheter | Tillsatta tjänster

TJÄNSTEN ÄR TILLSATT.

Smekab Citylife växer och nu behöver vi förstärka organisationen med en driven Sortiment- och Produktutvecklingschef. Vi har ett attraktivt sortiment av produkter och tjänster för att skapa trivsamma stadsmiljöer. Ser du liksom vi möjligheter med hållbara och trivsamma stadsmiljöer samtidigt som du gillar spännande och utmanande projekt kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig.
I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Sortiment- och Produktutvecklingschef har du det övergripande ansvaret för produkter och tjänster inom segmentet Smekab Citylife. Du har också det organisatoriska ansvaret för våra produktspecialister och konstruktörer (totalt fyra personer). Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

• Styra och följa upp utvecklingsprojekt av produkter och tjänster.
• Delta i ledningsgruppsmöten, produktråd och marknadsråd.
• Delta vid mässor och andra kund- och marknadsaktiviteter.
• Genomföra vissa sambesök hos kunder, återförsäljare och föreskrivande led.
• Aktivt delta i vårt arbete med ständiga förbättringar.
• Leda, coacha och utveckla våra konstruktörer och produktspecialister.
• Ha prognos- och budgetansvar för din avdelning.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Önnestad utanför Kristianstad. Vi har en liten, effektiv ledningsgrupp som ser fram emot att få med dig i teamet. Rapporterar gör du till vår VD. Tjänsten är förknippad med några dagsresor och ibland någon övernattning per månad i samband med besök hos kunder, leverantörer, samarbetspartners, mässor mm. Körkort är därför ett krav.

Kvalifikationer och personlighet
Du har en teknisk utbildningsbakgrund och erfarenhet av både teknisk projektledning, produktutveckling och produktansvar. Viss erfarenhet av att leda personal ser vi som ett stort plus. Du talar och skriver såväl svenska som engelska utan hinder och är en van användare av både MS Office och ERP-system. Vi ser flera möjliga bakgrunder för denna tjänst. Arbetslivserfarenhet från roller med inslag av projektledning, produktledning, produktutveckling och teknisk försäljning ser vi som tänkbara.

Som person är du utåtriktad, kommunikativ och entusiasmerande. Du har lätt för att bygga relationer och har ett stort tekniskt intresse. Som ledare ser vi gärna att du har erfarenhet av att inspirera, coacha och utveckla dina medarbetare samt att du sätter laget före jaget. Vi ser det som en förutsättning att du tycker det är spännande och brinner för möjligheterna med de växande städerna, hållbarhetsarbete, cyklism och det offentliga rummet.

Kontakt och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera eventuell erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten.

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 070-554 03 42 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande!
Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:306385/
Ansökningar tas endast emot via denna länk.

Välkommen med din ansökan!