Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av smekabcitylife.se. Godkänn.
 
Vill du läsa mer om vår policy kring cookies klickar du här.

Affärsutvecklare sökes Stockholm

Publicerad 2022-10-06, Lediga tjänster | Nyheter

Smekab Citylife går som tåget och då behöver vi fylla på vårt härliga team med en affärsutvecklare till vårt Stockholmskontor. Smekab Citylife tillverkar och säljer produkter för urbana miljöer i främst förzinkat stål inom områden så som räcken, avspärrning, cyklism och möbler. Tillverkning av våra produkter sker på vårt huvudkontor utanför Kristianstad och försäljning av vårt sortiment sker i hela Norden. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta med hållbara produkter och intressanta kunder i ett välmående bolag med framåtlutade och trevliga kollegor.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som affärsutvecklare hos oss får du både stor frihet och mycket ansvar. Inom Smekab Citylife är vi en säljenhet som hjälper, stöttar och lyfter varandra. Vad som är bäst för kunden är viktigast för oss och därför arbetar vi både teambaserat och gränsöverskridande för en ökad flexibilitet.

I rollen som affärsutvecklare arbetar du som företagets förlängda arm ut mot marknaden för att hitta nya affärsmöjligheter och skapa nya relationer. Det är en hög fokus på just relationsskapande där du är proaktiv i ditt uppsökande för att hitta långsiktiga projekt där målet är att få med våra produkter och lösningar i ett föreskrivande skede. För att lyckas med detta ser vi att du är målmedveten, modig, lyhörd och har en hög servicekänsla både mot kund och andra interna avdelningar. Marknadsnärvaron är extremt viktig både fysiskt och digitalt.

Tjänsten är på heltid med tillhörighet till vårt säljkontor i Stockholm och du rapporterar till kontorets Distriktschef. Du ingår i ett team om ett femtontal säljare som är placerade på våra kontor i Önnestad (HK), Stockholm och Göteborg. I den dagliga driften arbetar du även en hel del självständigt och du är ute och besöker kunder flera dagar i veckan, så körkort (tjänstebil ingår) och en privat situation som möjliggör resande är en förutsättning. Uppskattningsvis rör det sig om 2-4 övernattningar per månad.

Kvalifikationer och personlighet
Vi söker dig som arbetar med (eller i närtid har arbetat med) försäljning av produkter B2B under minst fyra år. Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande liksom erfarenhet av försäljning mot kommuner och föreskrivande led såsom arkitektkontor. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och du är en van användare av digitala verktyg likt CRM-system och MS Office.

Utmärkande för din personlighet är ditt engagemang, din positiva attityd och ditt affärsfokus. Du är duktig på att knyta nya kontakter, utveckla befintliga relationer och att komma till ett bra avslut för alla parter. För att trivas och kunna göra ett bra jobb hos oss är ett stort mått av flexibilitet, entreprenörsanda och samarbetsförmåga helt avgörande.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten.

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 070-554 03 42 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 070-554 05 04.
Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Ansök därför redan idag!

Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk:
https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:551119/?lang=se
Ansökningar tas endast emot via denna länk.

Välkommen med din ansökan!